Waar kunt u ons vinden

hjcmanege-buitenRijvereniging Nienoord maakt gebruik van de HJC manege te Tolbert. Tevens hebben wij een facebookpagina waar wij jullie op de hoogte houden.

Op de HJC Manege is altijd wel iets te beleven!

Zo wordt in het indoor seizoen het populaire Indoor Tolbert georganiseerd en in het outdoor seizoen Jumping Tolbert. IMG_0585
Tijdens deze wedstrijden kun je meerdere dagen genieten van de hele dag paardensport; springen, dressuur, bixie, aangespannen sport en showavonden, alles komt aan bod!

De HJC Manege De piste van de HJC-manege, het decor voor Indoor Tolbertbeschikt over 3 indoor pistes;

• 1 x 45 x 80 m
  • 1 x 20 x 70 m

In juni 2015 is de ‘Louwe Piste’ officieel geopend.
De Krant, 24 juni 2015;
”Burgemeester Berend Hoekstra reikte zaterdagmiddag de gemeentelijke legpenning uit aan tolbertlegpenninglouwemulder2Louwe Mulder. De reden bleek simpel en logisch: Mulder is van onschatbare waarde voor het dorp Tolbert. Geen enkele vereniging doet vergeefs een beroep op zijn betrokkenheid; hetzij in financiële, faciliterende dan wel in materiële zin. Mulder is een gedreven ondernemer, maar zijn betrokkenheid bij Tolbert, in de ruimste zin van het woord, overstijgt zijn professionele belang ruimschoots.
Vaak werden initiatieven en activiteiten die in het dorp plaatsvonden, belangeloos door Louwe Mulder gefaciliteerd. Mulder is vooral een gevoelsmens, die er veel belang aan hecht dat er in het dorp een rijke sociale band blijft bestaan. Als hij daarbij een helpende hand kan bieden, dan doet hij dat.”

Met deze opening is ook Tolbert2015-piste-1200x676weer een nieuw, jaarlijks terugkerend, evenement in het leven geroepen, namelijk; Jumping Tolbert.
Dit ontzettend, populaire en groeiende evenement wordt aan het einde van het outdoor seizoen georganiseerd en is wederom een week vol paardensport en genot!
Alle info over Outdoor Tolbert vind je op www.jumpingtolbert.nl

Op de 3 prachtig, nieuw aangelegde, outdoor pistes met een Eb en Vloed bodem is er geen sprake van een ‘slechte’ of ’te natte’ of ’te droge’ bodem. De bodems van de outdoor pistes achter de HJC manege zijn altijd in perfecte conditie!

21034511_486182701732001_8222955473292679750_n

De HJC manege is te vinden in Tolbert aan de Hoofdstraat 53
(9356 AV)

Vanuit Groningen

1. Neem de A7 richting Heerenveen / Drachten;
  2. Verlaat de snelweg bij afrit 34 (afslag Leek);
  3. Aan het einde van de afrit gaat u rechtsaf op de rotonde;
  4. Op de 2de rotonde gaat u recht door richting Leek / Roden (N372);
  5. Op de 3de rotonde gaat u rechts af richting Tolbert en vervolgt u uw weg op de Hoofdstraat;
  6. De HJC Manege bevindt zich na 1560 m aan uw rechterkant.

Vanuit Drachten

1. Neem de A7 richting Groningen;
  2. Verlaat de snelweg bij afrit 33 (afslag Boerakker);
  3. Sla aan het einde van de afrit rechtsaf en volg de Boerakkerweg;
  4. Ga na 450 m linksaf op de rotonde (De Holm);
  5. Ga na 1,6 km linksaf, de Hoofdstraat in;
  6. De HJC manege bevindt zich na 350 m aan uw linkerkant.

Grotere kaart weergeven