Voorwaarden Vrij Rijden

Als lid van de rijvereniging en ponyclub Nienoord is er de mogelijkheid om ‘Vrij Rijden’ in uw lidmaatschapspakket te nemen.

Beschikbare rijbakken

Voor het vrij rijden mag er gebruik worden gemaakt van de rijbak die vrij is (dus geen les, wedstrijd, oefenparcours o.i.d.). Alleen de grote springpiste buiten (Louwe Piste) achter de manege behoort niet tot de mogelijkheid. Voor deze piste moet u een betaling doen aan Louwe voor het gebruiken van de rijbak.

Onder Bakbezetting kun je zien wanneer er manegelessen en verenigingslessen zijn en/of oefenparcours/wedstrijden. Kijk ook op de website van de HJC manege voor de agenda.

Gebruik materialen

Voor het gebruik van (spring-) materialen van de manege moet er met de mensen van de manege overlegd worden alvorens hier gebruik van wordt gemaakt. In overleg is veel mogelijk.

Privélessen op de manege

Mensen die gebruik maken van een rijbak en privéles krijgen, lopen het risico dat anderen in dezelfde rijbak komen te rijden. Indien jij les neemt op de manege dan mag een ander bij jou in de bak komen rijden en andersom. Voor springlessen geldt dat het gebruik van de materialen op de manege in overleg dient plaats te vinden.

Mest opruimen

Graag altijd een schone bak achterlaten als je klaar bent. Met z’n allen willen wij in een mooie en schone accommodatie rijden, dus bij het verlaten van de bak de mest opruimen!

Dragen veiligheidshelm
Ieder lid van Nienoord dat gebruik maakt van de accommodatie dient een goedgekeurde veiligheidshelm te dragen!