Update (5 NOV15:30) Coronamaatregelen

Op dinsdagavond 3 november heeft het kabinet een verzwaring van de geldende maatregelen aangekondigd. Vanaf woensdag 4 november 22.00 uur tot en met woensdag 18 november gelden de nieuwe maatregelen.

Het motto voor de komende 2 weken is: blijf zoveel mogelijk thuis en vermijd niet-noodzakelijke reizen.

UPDATE: 5 NOVEMBER 2020 15.30 UUR

Onderstaande is wat nu bekend is en wat de overheid zegt over groepslessen. Er zijn nog gesprekken met de overheid en NOC*NSF gaande, wellicht dat hier nog wijzigingen op komen. Twijfel je als sportaanbieder over wat mag, dan adviseren we je altijd even contact met je veiligheidsregio of gemeente op te nemen.

Paardrijden, lessen en trainingen voor personen > 18 jaar
Groepslessen zijn zowel binnen als buiten niet toegestaan voor personen vanaf 18 jaar.  Individuele lessen, individueel rijden en trainingen in groepjes van maximaal 2 personen (exclusief instructeur) zijn voor iedereen vanaf 18 jaar zowel binnen als buiten in ieder geval wel toegestaan, mits er onderling 1,5 meter afstand wordt gehouden. Bij individueel rijden mag een begeleider aanwezig zijn om toezicht te houden in verband met veiligheid en waarborgen van de onderlinge afstand.

Paardrijden, lessen en trainingen voor personen < 18 jaar
Voor groepslessen, individuele lessen, individueel rijden en trainingen voor kinderen en jeugd t/m 17 jaar zijn er geen beperkingen. Voor hen kunnen de reguliere (groeps)lessen doorgang vinden. Zij hoeven ook geen 1,5 meter afstand te houden tijdens het paardrijden.

Bron: KNHS

Bestuur Rijvereniging en Ponyclub Nienoord